Pakistan Gilgit Yetimhane Ziyaretimiz

22 Temmuz 2022

Yakın bir zamanda, 2022 Şubat ayından bu yana desteklediğimiz yetimleri ziyaret etmek için Pakistan'a yol aldık. Bu ziyarette hem Umuda Koşanlar tarafından desteklemiş olduğumuz yetimhaneleri görmek hem de “daha farklı neler yapabiliriz?” diye incelemeler yapmak istiyorduk. Uçağımız sabahın ilk vakitlerine doğru başkent İslamabad’a indi. Bölgedeki bir misafirhanede kısa bir dinlenme sonrası tekrar havalimanına geçerek bir saatlik bir iç uçuşla ilk durağımız olan Gilgit’e ulaştık.

Yorgunluğumuzu üzerimizden tam atamamış olsak da Gilgit Yetimhanesine vardığımızda tüm yorgunluğumuzu unuttuk, sanki tüm enerjimiz yerine gelmişti. Bu yetimhanede kalan 60 yetim çocuğumuzu göreceğimiz için mutlu ve heyecanlıydık. Gilgit-Baltistan bölgesi Pakistan’ın Kuzeyinde Çin ve Hindistan’a yakın bir bölge. İpek yolunda olduğu için yüzyıllardır önemli bir konuma sahip. Gilgit Yetimhanesinde, 6 ile 18 yaş arasındaki toplamda 60 tane erkek çocuk yaşıyor. Bu yetimhanenin her gün düzenli olarak 3 öğün yemeğini, çocukların kişisel temizlik ürünlerini, yetimhanenin genel temizlik ihtiyaçlarını, elektrik, su gibi diğer giderleri ile 2 hizmet personelinin masraflarını karşılıyoruz.

Gittiğimizde ise her çocuğa hem elbise hem kırtasiye desteği sağladık ve hep beraber yemek yedik. Çocuklarla vakit geçirmek bize de iyi gelmişti.

Sonrasında yetimhanenin müdürü Mir Bahadur abi ile yetimhanenin genel gidişatı ile ilgili konuştuk. Söze çok teşekkür ederek başladı ve "Bu yetimhaneyi gelen yardımların durması nedeniyle 2 ay önce kapatma kararı almıştık. Çocukları uzak akrabalarına göndermeyi planladık, tam o sırada Umuda Koşanlar Derneği yetimhanemizin tüm masraflarını karşılayacağını söyledi" dedi. Tüm bunları gözleri dolu ve ağlayarak anlattı. Mir Bahadur abinin bu içten ve samimi hali bizim de çok yüreğimize dokunmuştu. Nelere şahit oluyorduk? Hatta bizi o kadar çok benimsemişler ki “gelmeden bir gece önce yolculuğunuzun güzel geçmesi için çocuklarla hep beraber dua ettik" dedi.

Mir Bahadur abi önde biz arkada yetimhaneyi gezmeye başladık. Bize tek tek yetimhaneyi anlattı. Biz bu çocuklar ve yetimhane için daha farklı neler yapabiliriz sorusunun cevabını arıyorduk. Yatakhaneleri gezerken burada yapılacak bazı tefrişat çalışmaları ile çocukların daha güzel yataklarda ve daha temiz çarşaflarda konaklamalarına destek olabileceğimize karar verdik.

Gilgit tam bir doğa harikası. Bölgeyi tanımak için biraz dağlara, köylere çıktık.  Gittiğimiz dönem kış olması ve özellikle dünyanın en büyük dağları arasında olması hasebiyle de müthiş manzaralara şahit olduk. Dönüş için hava şartlarından dolayı uçağımız kalkmadı ve kara yoluyla dönmek zorunda kaldık. Toplamda 12-13 saatlik yolculuk sonrası İslamabad’a gece 11 gibi vardık. Vesile olduğumuz güzelliklerden dolayı hala büyük bir heyecanla şükrediyoruz. Biz bu yolculuğu hiç unutmayacağız.

Melih Pilav

Yardımlarınızı Bekliyoruz

Projemize destek olup yardım yapmak için sağ taraftaki alanı kullanabilirsiniz.